Mmm.. te der smager som slik

Update fra Indien

Så er vi kommet frem til den Ashram hvor vi skal bo i Indien de næste to uger. Turen tog omkring 24 timer fra vi tog afsted fra Kastrup lufthavn til vi kom frem til Tirumala, som er den by vi bor i. Efter to mellemlandinger og en taxakørsel på 3 timer fra Chennai var vi fremme ved midnat og alle var meget trætte. Men turen gik godt og vi bor i på en meget hyggelig Ashram med udsigt til det hellige bjerg i Tirumala.

Hver dag bliver det hellige bjerg i byen besøgt af i gennemsnit 40.000 pilgrimme og på de mest besøgte dage op til 100.000 pilgrimme og mange af dem er kommet meget langvejs fra for at komme til Tirumala og se den mægtige Lord Venkateshmera her i hans hjem på bjerget.

Vi har ikke besøgt det hellige bjerg endnu, men jeg har læst i vores guidebog fra Lonely Planet at en udflugt til det hellige bjerg kan være “fulfilling”(jeg kan ikke lige finde et ord der beskriver det ligeså godt på dansk) selvom man ikke er en pilgrim eller yogi. Så jeg ser meget frem til at vi skal på udflugt til bjerget og måske også vandre hele vejen op på toppen, fordi det skulle være en fantastisk oplevelse deroppe.

Efter en tre timers lang køretur fra Chennai, som er en ret stor by, til det hul i Jorden hvor vi bor, troede at jeg befandt mig i et hul i jorden, men blev meget overrasket da jeg gik ind i byens supermarked og fandt Pukka te på hylden. Nu har jeg godt nok selv taget en masse Pukka og Yogi Tea med hjemmefra, så jeg mangler ikke te, men det varmede alligevel mit hjerte at se et par varianter Pukka te stående på hylden. På en eller anden møde følte jeg mig lidt mere hjemme selvom jeg er flere tusinde kilometer hjemmefra 🙂

Undskyld hvis det er et lidt rodet blogindlæg, men jeg har lånt min søsters iPhone så jeg kan blogge og har aldrig brugt WordPress app’en før.. Så håber jeg at I kan bære over med mig, mens jeg er i Indien 🙂